Підготував вихователь ДНЗ №2 "Подоляночка" Оксана Личик
Соціалізація дітей дошкільного віку здійснюється в процесі спілкування і взаємодії з іншими людьми. Так, через комунікацію, дитина вчиться говорити і контактувати. В процесі гри стикатися з навколишнім світом і людьми. Все це дає дитині імпульс до формування особистих переконань, потреб, духовних цінностей і характеру. Дорослі мають усвідомлювати , що соціалізація дошкільників залежить від 2-х чинників:
- Зовнішнього - це його сім'я, гуртки, секції, сусіди у дворі, друзі батьків.
- Внутрішнього - це його індивідуальні особливості.
Гра в дошкільному віці - головна форма сприйняття інформації у дітей. Тому для успішної і результативної соціалізації створюю такі умови:
Самостійність. Після отримання нової інформації, дитина повинна осмислити її, перевірити і опанувати.
Самоорганізація. Це коли дитина сама, без сторонньої допомоги може займатися своїми справами. У старших дошкільників формується вміння сприймати завдання, планувати свою діяльність, самостійно її контролювати і оцінювати.
Колективна взаємодія. Щоб вирости гармонійною особистістю, мало спілкуватися тільки з дорослими. Дитині необхідно і спілкування з дітьми різного віку. Це дозволить її по-різному грати свою роль і адаптуватися легше в будь-якому соціальному середовищі.
Звертаю увагу на особливості соціалізації дітей, зокрема, визначення та освоєння соціального простору і дистанції для коректної поведінки; орієнтація в просторі і в подіях; спеціально для дітей створюю різні ситуації, щоб вони могли бачити головне, давати свою емоційну оцінку того, що відбувається і висловити до цього своє ставлення; шукаємо разом наставників та кумирів; організовую сюжетно-рольові ігри.
Сформувати правильне уявлення про себе, виховати почуття власної гідності, поваги до людей неможливо без участі батьків. Тож, тісно співпрацюю з батьківською громадою, разом допомагаємо дитині розкрити свій потенціал, підготуватися до повноцінного життя. Тому постійно займаємося з дітьми, проводимо з ними вільний час і вчимо всьому, що знаємо…
|